(per Francesco Galizia)
Hestia,
in le mythologia grec, esseva le dea del foco que arde in omne focar
rotunde. Illa es le minus cognite inter le divinitates le plus
importante del antique Grecia. Illa, totevia, recipeva grande honores,
esseva invocate e habeva le melior offertas in omne sacrificio que le
mortales presentava al deos.
Genealogia
Hesiodus
la indica como filia primogenite de Chronus e de Rhea, le plus ancian
in le prime generation del deos del Olympo. Su fratres e sorores, in
ordine de nascentia, es: Demeter, Hera, Hades, Posidon e Zeus. Illa
pertineva ergo al stricte gruppo del dece-duo major divinitates del
Olympo.
Hestia e Vesta
Insimul
a su equivalente divinitate roman, Vesta, illa non esseva cognite per
le mythos e le representationes que la concerneva, e illa esseva
rarmente representate per pictores e sculptores con semblantias human,
perque illa non habeva un aspecto exterior characteristic: su
importantia esseva in le rituales symbolisate per le foco.
Contos mythologic
Illa
faceva voto de castitate, non perque illa non esseva belle; de facto
sia Posidon sia Apollon peteva su mano a Zeus qui totevia, considerate
le decision del soror de remaner virgine e evitante assi un possibile
concurrente al throno, repulsava lor requestas. Post un banchetto
Priapus, ebrie, tentava violentar la, ma un asino con su ruito eveliava
le dea qui dormiva e le altere deos, qui le constringeva a fugir. Le
episodio ha un character de advertimento anecdotic pro qui pensa abusar
del feminas recipite in casa como hospites, sub le protection del focar
domestico: anque le asino symbolo del luxuria condemna le follia
criminal de Priapus.
Homero narra que Hestia succedeva a resister al seductiones e al persuasiones de Aphrodite.
Symbologia
Su
symbolo esseva le circulo e su presentia esseva advertite in le flamma
vive ponite in le focar rotunde al centro del casa e in le brasiero
circular in le templo de omne divinitate. A vices illa es effigiate con
Hermes, ma dum iste ultime habeva le carga de proteger ab le mal e de
propitiar un bon sorte, Hestia sanctificava le casa.
Su prime representation ha essite un petra, denominate herma, in forma de un columna.
Culto
Omne citate, in le edificio principal, habeva un brasiero commun, le Prytaneion,
ubi ardeva le foco sacre de Hestia, que nunquam debeva extinguer se.
Pois que le citates esseva considerate un expansion del nucleo familiar,
illa esseva adorate anque como protectrice de tote le citates grec.
In le familias, le foco de Hestia provideva a calefacer le casa e a cocer le alimentos.
Le neonato deveniva membro del familia cinque dies post le nascentia, con un rito (amphidromia), secundo le qual le infante, portate in bracios, esseva facite tornear circum le focar.
Le nove sposa portava le foco prendite ab le brasiero del familia de origine in su nove casa, que solo assi esseva consecrate.
Le colonos qui lassava le Grecia, portava un torcha accendite al Prytaneion de
lor citate natal, cuje foco haberea servite a consecrar omne nove
templo e edificio. Un rito que supervive anque in le Olympiade moderne.
Hestia
provideva le loco ubi sia le familia sia le communitate se reuniva
insimul: le loco ubi on recipeva le hospites, le loco ubi facer retorno a
casa, un refugio pro le supplices. Le dea e le foco esseva un cosa sol e
formava le puncto de conjunction e le sentimento del communitate,
familiar e civil.
«
Durante longe tempore io credeva stultemente que il habeva statuas de
Hestia, ma pois io apprendeva que sub le curve cupola il non ha statuas.
Un foco sempre vive se cela in ille templo e Hestia non ha alicun
effigie, como non mesmo le foco. »
(Ovidius)
AMPHIDROMIA
Le Amphidromia (in greco antique: μφιδρόμια) esseva festas que, a Athenas, on celebrava in le familias quando nasceva un infante.
Le data
Il
non esseva fixate alicun die precise pro iste festas, que habeva loco
in ambito familiar qualque die post le parto. In le antique Grecia le
mortalitate infantil esseva altissime e le major parte del decessos
eveniva intra le prime septimana desde le nascentia. La ceremonia esseva
assi generalmente differite a quando le infante habeva superate qualque
die de etate e ergo le probabilitates de superviventia habeva
augmentate. La major parte del expertos pensa que le festa eveniva post
le prime septimana desde le nascentia; secundo alteres, al contrario, le
festa esseva fixate al quinte die de vita, quando le maieutrie, i.d. feminas qui habeva assistite durante le parto, se habeva nettate lor manos, perque le ver ceremonia del Amphidromia esseva solitemente precedite per iste actos de purification.
Le ceremonia
Al festa del Amphidromia esseva
invitate le amicos e le parentes del genitores. Le rito habeva loco in
le casa paterne le vespere e le invitatos portava donos, inter le quales
solitemente il habeva sepias e polypos. Le exterior del casa esseva
decorate con brancas de olivo, si le neonato esseva de sexo masculin, o
con guirlandas de lana si de sexo feminin.
Le
infante esseva pois facite tornear circum le focar portate in brachios
per le obstetrices, e presentate al deos del casa e al familia; pauco
postea le infante esseva prendite in brachios per le patre e recipeva le
nomine proprie, evento del qual le hospites esseva testes. La cursa
circum le focar con le infante esseva le puncto central del Amphidromia , perque justo ab le cursa illo derivava le nomine (in lingua grecἈμφιδρόμια = cursa circum).
VESTA
Vesta esseva le dea virgine del focar, del casa e del familia in le mythologia roman. Anque si illa es sovente considerate como analoge a Hestia del mythologia grec, illa habeva un grande, anque si mysteriose, rolo in le religion roman multo antea le apparition de Hestia in Grecia. Pauco on sape re le dea, perque illa non es mentionate in le mythos. Le presentia de Vesta esseva symbolisate per le sacre foco que ardeva in su corde e in su templos.
Vestales
Le foco de Vesta (appellate anque Vestia) esseva custodiate in su templo per su sacerdotessas, le Vestales. Omne 1e de martio le foco esseva renovate. Le foco remaneva accendite usque al 391, quando le imperator Theodosius prohibiva omne culto public pagan. Un del Vestales mentionate in le mythologia esseva Rhea Silvia, qui con le Deo Marte concipeva Romulo e Remo.
Le Vestales proveniva ab le classe patricie e debeva observar le castitate absolute durante 30 annos (le Virgine Vestales). Le Vestales viveva insimul in un casa presso le Forum (Atrium Vestae), sub le supervision del Pontifex Maximus. Le voto de castitate esseva assi sacre que, si violate, le Vestal esseva sepelite vive in le Campus Sceleris.
Vestalia
Vesta esseva celebrate desde le 7 de junio al 15 de junio. Le prime die le “penus Vestae” (le Sanctum Sanctorum celate per cortinas de su templo) esseva aperite, le unic vice durante le anno, assi le femina poteva offerer sacrificios.
Vesta esseva le dea virgine del focar, del casa e del familia in le mythologia roman. Anque si illa es sovente considerate como analoge a Hestia del mythologia grec, illa habeva un grande, anque si mysteriose, rolo in le religion roman multo antea le apparition de Hestia in Grecia. Pauco on sape re le dea, perque illa non es mentionate in le mythos. Le presentia de Vesta esseva symbolisate per le sacre foco que ardeva in su corde e in su templos.
Vestales
Le foco de Vesta (appellate anque Vestia) esseva custodiate in su templo per su sacerdotessas, le Vestales. Omne 1e de martio le foco esseva renovate. Le foco remaneva accendite usque al 391, quando le imperator Theodosius prohibiva omne culto public pagan. Un del Vestales mentionate in le mythologia esseva Rhea Silvia, qui con le Deo Marte concipeva Romulo e Remo.
Le Vestales proveniva ab le classe patricie e debeva observar le castitate absolute durante 30 annos (le Virgine Vestales). Le Vestales viveva insimul in un casa presso le Forum (Atrium Vestae), sub le supervision del Pontifex Maximus. Le voto de castitate esseva assi sacre que, si violate, le Vestal esseva sepelite vive in le Campus Sceleris.
Vestalia
Vesta esseva celebrate desde le 7 de junio al 15 de junio. Le prime die le “penus Vestae” (le Sanctum Sanctorum celate per cortinas de su templo) esseva aperite, le unic vice durante le anno, assi le femina poteva offerer sacrificios.
Culto domestic
Vesta esseva le dea del focar al centro del casa. Vesta esseva particularmente importante pro le feminas del familia perque le focar esseva le loco ubi le nutrimento esseva preparate e apud illo esseva prendite le repasto con offertas jectate in le foco pro cercar presagios ab le modo con le qual illo ardeva.
Vesta esseva le dea del focar al centro del casa. Vesta esseva particularmente importante pro le feminas del familia perque le focar esseva le loco ubi le nutrimento esseva preparate e apud illo esseva prendite le repasto con offertas jectate in le foco pro cercar presagios ab le modo con le qual illo ardeva.
Nessun commento:
Posta un commento